Приказ основних података о документу

Push i pull faktori koji utiču na razvoj vinskog turizma rejona Tri Morave

dc.creatorJovanović-Tončev, Melita
dc.creatorJovanović, Danijela
dc.creatorMalićanin, Marko
dc.creatorDimitrijević, Bojan
dc.date.accessioned2020-12-17T21:46:22Z
dc.date.available2020-12-17T21:46:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0352-3462
dc.identifier.urihttp://aspace.agrif.bg.ac.rs/handle/123456789/4220
dc.description.abstractThe subject of this paper are the factors affecting the decision of wine tourists to take a trip to a particular destination. These factors can be divided into internal (push) and external (pull) factors. The purpose of this study is to determine the development potential as well as the factors that influence participation in wine tourism in Tri Morave sub-region. In order to do that, two researches were conducted: one on the offer side and another on the demand side. Based on the results of the survey on the offer side, one can conclude that Tri Morave sub-region abounds in natural and anthropological resources that should be turned into an integrated wine product. On the other hand, research concerning tourist demand was conducted by polling winery visitors. The obtained data confirms assumptions about the appearance of modern tourists seeking authentic experience, satisfaction of hedonistic needs, and enjoyment of high-quality wine and food. Based on the results of the survey, the purchase of wine and wine tasting are the highest ranked benefits that tourists expect from visits to wineries. The application of Spearman's correlation coefficient points to statistically significant correlation between respondents, who referred to tasting, wine purchase, and authentic tourist experience as the basic motives of their visit, and future behavior of tourists in terms of revisiting and recommendations of the given wine destination to friends.en
dc.description.abstractPredmet ovog rada predstavljaju push i pull faktori koji utiču na odluku vinskog turiste o preduzimanju putovanja u određenu destinaciju. Ovi faktori mogu biti podeljeni na interne (pull) i eksterne (push) faktore. Cilj rada je da se utvrdi razvojni potencijal, kao i faktori koji utiču na učesnike vinskog turizma u rejonu Tri Morave. U tu svrhu sprovedena su dva istraživanja: jedno na strani ponude, a drugo na strani tražnje. Na osnovu rezultata istraživanja na strani ponude, može se zaključiti da rejon Tri Morave obiluje prirodnim i antropogenim resursima koji bi trebalo biti oblikovani u integrisani vinski proizvod. Na drugoj strani, istraživanje koje se tiče turističke tražnje je sprovedeno ispitivanjem posetilaca vinarija.Prikupljeni podaci potvrđuju pretpostavke o pojavi modernog turiste u potrazi za autentičnim iskustvom, zadovoljenjem hedonističkih potreba i uživanjem u kvalitetnom vinu i hrani. Na osnovu rezultata istraživanja, kupovina i degustacija vina su najviše rangirane koristi koje turisti očekuju od posete vinarijama.Primenom Spearmanovog koeficijenta korelacije je utvrđeno da postoji statistički značajna veza između ispitanika koji su kao osnovne motive svoje posete naveli degustaciju, kupovinu vina i sticanje autentičnog turističkog doživljaja i budućeg ponašanja turista u smislu ponovne posete i preporuke prijateljima date vinske destinacije.sr
dc.publisherNaučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceEkonomika poljoprivrede
dc.subjectwine tourismen
dc.subjectmotives for participation in wine tourismen
dc.subjectwine tourist profileen
dc.subjectpull and push factorsen
dc.subject'Tri Morave' sub-regionen
dc.subjectvinski turizamsr
dc.subjectmotivi učestvovanja u vinskom turizmusr
dc.subjectprofil vinskog turistesr
dc.subjectpull i push faktorisr
dc.subjectrejon Tri Moravesr
dc.titlePush and pull factors determing wine tourism development in the 'Tri Morave' sub-regionen
dc.titlePush i pull faktori koji utiču na razvoj vinskog turizma rejona Tri Moravesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage800
dc.citation.issue3
dc.citation.other63(3): 781-800
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage781
dc.citation.volume63
dc.identifier.doi10.5937/ekoPolj1603781J
dc.identifier.fulltexthttp://aspace.agrif.bg.ac.rs/bitstream/id/2766/4217.pdf
dc.identifier.wos000446778800003
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу