Приказ основних података о документу

Globalno tržište povrća

dc.creatorDjorović, Milutin T.
dc.creatorMilanović, Milan R.
dc.creatorStevanović, Simo
dc.creatorLazić, Verica M.
dc.date.accessioned2020-12-17T18:56:40Z
dc.date.available2020-12-17T18:56:40Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0352-3462
dc.identifier.urihttp://aspace.agrif.bg.ac.rs/handle/123456789/1423
dc.description.abstractThe aim of the study was to analyze from the regional and comparative standpoints some major indices of the world market and trade of vegetables, essential in the population diet as the obligatory and irreplaceable group of commodities. Special reference was given to trends, i.e. output, dynamics and structure of production, trade and consumption of the products analyzed. In addition, regions, i.e. countries known to be the largest producers but no less importers and exporters of vegetables were determined. Significant differences were registered between regions which may be attributed to a large number of natural, social and economic factors. Both quantitative and qualitative research methods of the market were used in the analysis of the relationship and the level of impact of the factors influencing changes and trends of the incidences investigated.en
dc.description.abstractU radu je data regionalno-komparativna analiza važnijih pokazatelja svetskog tržišta i prometa povrća, kao izuzetno značajne i u ishrani stanovništva neizostavne i nezamenljive prehrambene grupe proizvoda. Posebno su izučene tendencije, odnosno obim, dinamika i struktura proizvodnje, prometa i potrošnje svih analiziranih proizvoda. Osim toga, definisani su regioni, odnosno zemlje najveći proizvođači i najveći izvoznici i uvoznici povrća. Utvrđeno je da kod ispitivanih pojava postoje vrlo značajne regionalne razlike i da su one posledica brojnih prirodnih, društvenih i privrednih činilaca. Shodno ovome, u sagledavanju karaktera odnosa i stepena uticaja navedenih činilaca na promene i pravce kretanja predmetnih pojava, korišćene su kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja tržišta.sr
dc.publisherNaučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceEkonomika poljoprivrede
dc.subjectvegetablesen
dc.subjectproductionen
dc.subjectregionen
dc.subjectworld marketen
dc.subjectinternational tradeen
dc.subjectexporten
dc.subjectimporten
dc.subjectconsumptionen
dc.subjectpovrćesr
dc.subjectproizvodnjasr
dc.subjectregionsr
dc.subjectsvetsko tržištesr
dc.subjectmeđunarodni prometsr
dc.subjectizvozsr
dc.subjectuvozsr
dc.subjectpotrošnjasr
dc.titleThe global vegetable marketen
dc.titleGlobalno tržište povrćasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage130
dc.citation.issue2
dc.citation.other54(2): 109-130
dc.citation.spage109
dc.citation.volume54
dc.identifier.fulltexthttp://aspace.agrif.bg.ac.rs/bitstream/id/367/1420.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_1423
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу