Mijajlović, Julijana

Link to this page

Authority KeyName Variants
91db0b8a-a523-4884-8e4a-0c75504a26f7
  • Mijajlović, Julijana (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries

Mijajlović, Julijana; Rajković, Borislav; Zarić, Vlade

(2015)

TY  - CONF
AU  - Mijajlović, Julijana
AU  - Rajković, Borislav
AU  - Zarić, Vlade
PY  - 2015
UR  - http://aspace.agrif.bg.ac.rs/handle/123456789/5585
AB  - Despite the favorable conditions for organic production, the domestic supply of certified organic products is still modest. In practice, the opinion is that Serbian consumers prefer organic to conventional products. To estimate this hypotesis research on consumer attitudes was carried out. The survey was conducted in the city of Kraljevo, where production and market of organic products is on the early development stage, so that it can be regarded as a representative area of Central Serbia. The aim of this study was to determine the habits and attitudes of consumers related to the purchase and potential demand of certain organic foods. The significance of this work lies in the fact that it could be used to determine the framework for organic production; it could be usefull to other researchers, institutions, and also to potential producers of organic products in the direction of further development of organic production.
AB  - Pored toga što postoje povoljni uslovi za organsku proizvodnju, činjenica je da je ponuda sertifikovanih organskih proizvoda poreklom iz Republike Srbije još uvek skromih razmera. U praksi se često nailazi na mišljenje da potrošači u Srbiji preferiraju organske u odnosu na konvencionalne proizvode. Kako bi se ocenila navedena tvrdnja izvšeno je istraživanje stavova potrošača u Kraljevu, gde je proizvodnja, ali i tržište organskim proizvodima u povoju, tako da se ovaj grad može smatrati reprezentativnim za područje Centralne Srbije. Cilj ovog rada je bio da se utvrde navike i stavovi potrošača vezani za kupovinu i potencijalnu tražnju pojedinih namirnica organskog porekla. Značaj ovog rada ogleda se u tome što može poslužiti za stvaranje okvira za organsku proizvodnju, što može biti smernica drugim istraživačima, institucijama, ali i potencijalnim proizvođačima organskih proizvoda u smeru daljeg razvoja organske proizvodnje.
C3  - 20. Savetovanje o biotehnologiji sa međunarodnim učešćem, Čačak, 13.- 14. 03. 2015.
T1  - Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries
T1  - Istraživanje preferencija potrošača prema pojedinim namirnicama organskog porekla
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_5585
ER  - 
@conference{
author = "Mijajlović, Julijana and Rajković, Borislav and Zarić, Vlade",
year = "2015",
abstract = "Despite the favorable conditions for organic production, the domestic supply of certified organic products is still modest. In practice, the opinion is that Serbian consumers prefer organic to conventional products. To estimate this hypotesis research on consumer attitudes was carried out. The survey was conducted in the city of Kraljevo, where production and market of organic products is on the early development stage, so that it can be regarded as a representative area of Central Serbia. The aim of this study was to determine the habits and attitudes of consumers related to the purchase and potential demand of certain organic foods. The significance of this work lies in the fact that it could be used to determine the framework for organic production; it could be usefull to other researchers, institutions, and also to potential producers of organic products in the direction of further development of organic production., Pored toga što postoje povoljni uslovi za organsku proizvodnju, činjenica je da je ponuda sertifikovanih organskih proizvoda poreklom iz Republike Srbije još uvek skromih razmera. U praksi se često nailazi na mišljenje da potrošači u Srbiji preferiraju organske u odnosu na konvencionalne proizvode. Kako bi se ocenila navedena tvrdnja izvšeno je istraživanje stavova potrošača u Kraljevu, gde je proizvodnja, ali i tržište organskim proizvodima u povoju, tako da se ovaj grad može smatrati reprezentativnim za područje Centralne Srbije. Cilj ovog rada je bio da se utvrde navike i stavovi potrošača vezani za kupovinu i potencijalnu tražnju pojedinih namirnica organskog porekla. Značaj ovog rada ogleda se u tome što može poslužiti za stvaranje okvira za organsku proizvodnju, što može biti smernica drugim istraživačima, institucijama, ali i potencijalnim proizvođačima organskih proizvoda u smeru daljeg razvoja organske proizvodnje.",
journal = "20. Savetovanje o biotehnologiji sa međunarodnim učešćem, Čačak, 13.- 14. 03. 2015.",
title = "Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries, Istraživanje preferencija potrošača prema pojedinim namirnicama organskog porekla",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_5585"
}
Mijajlović, J., Rajković, B.,& Zarić, V.. (2015). Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries. in 20. Savetovanje o biotehnologiji sa međunarodnim učešćem, Čačak, 13.- 14. 03. 2015..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_5585
Mijajlović J, Rajković B, Zarić V. Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries. in 20. Savetovanje o biotehnologiji sa međunarodnim učešćem, Čačak, 13.- 14. 03. 2015.. 2015;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_5585 .
Mijajlović, Julijana, Rajković, Borislav, Zarić, Vlade, "Research of Consumer’s Preferences for Selected Organic Groceries" in 20. Savetovanje o biotehnologiji sa međunarodnim učešćem, Čačak, 13.- 14. 03. 2015. (2015),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_5585 .

Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality

Zarić, Vlade; Mijajlović, Julijana

(Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Departman za ekonomiku poljoprivrede i sociologiju sela, Novi Sad, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Zarić, Vlade
AU  - Mijajlović, Julijana
PY  - 2014
UR  - http://aspace.agrif.bg.ac.rs/handle/123456789/3653
AB  - Manufacturing of organic agricultural products in the Republic of Serbia shows a growing trend. The analysis of consumer attitudes on organic agricultural products shows the development of environmental awareness and concern about health. Research results depend on the surroundings in which research is conducted. In this case it is the Kraljevo municipality. This paper can serve as a preliminary basis for establishing guidelines for the development of the market for organic products in Kraljevo, by encouraging the organic production as well as by activating trade in these products.
AB  - Proizvodnja organskih poljoprivrednih proizvoda u Republici Srbiji ima tendenciju rasta. Analiza stavova potrošača prema organskim poljoprivrednim proizvodima predstavlja sliku razvoja ekološke svesti i brige o zdravlju ljudi. Rezultati istraživanja zavise u velikoj meri od sredine u kojoj se sprovodi istraživanje, u ovom slučaju je to opština Kraljevo, starosne i obrazovne strukture, visine mesečnih primanja po članu domaćinstva, navika u ishrani. Ovaj rad može poslužiti kao preliminarna osnova za utvrđivanje smernica za razvoj tržišta organskih proizvoda u Kraljevu, kako u smeru podsticanja same organske proizvodnje, tako i u smislu aktivacije trgovine ovim proizvodima, a u cilju povećanja asortimana i jačanja ponude.
PB  - Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Departman za ekonomiku poljoprivrede i sociologiju sela, Novi Sad
T2  - Agroekonomika
T1  - Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality
T1  - Stavovi potrošača prema organski proizvodima u opštini Kraljevo
EP  - 144
IS  - 63-64
SP  - 136
VL  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_3653
ER  - 
@article{
author = "Zarić, Vlade and Mijajlović, Julijana",
year = "2014",
abstract = "Manufacturing of organic agricultural products in the Republic of Serbia shows a growing trend. The analysis of consumer attitudes on organic agricultural products shows the development of environmental awareness and concern about health. Research results depend on the surroundings in which research is conducted. In this case it is the Kraljevo municipality. This paper can serve as a preliminary basis for establishing guidelines for the development of the market for organic products in Kraljevo, by encouraging the organic production as well as by activating trade in these products., Proizvodnja organskih poljoprivrednih proizvoda u Republici Srbiji ima tendenciju rasta. Analiza stavova potrošača prema organskim poljoprivrednim proizvodima predstavlja sliku razvoja ekološke svesti i brige o zdravlju ljudi. Rezultati istraživanja zavise u velikoj meri od sredine u kojoj se sprovodi istraživanje, u ovom slučaju je to opština Kraljevo, starosne i obrazovne strukture, visine mesečnih primanja po članu domaćinstva, navika u ishrani. Ovaj rad može poslužiti kao preliminarna osnova za utvrđivanje smernica za razvoj tržišta organskih proizvoda u Kraljevu, kako u smeru podsticanja same organske proizvodnje, tako i u smislu aktivacije trgovine ovim proizvodima, a u cilju povećanja asortimana i jačanja ponude.",
publisher = "Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Departman za ekonomiku poljoprivrede i sociologiju sela, Novi Sad",
journal = "Agroekonomika",
title = "Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality, Stavovi potrošača prema organski proizvodima u opštini Kraljevo",
pages = "144-136",
number = "63-64",
volume = "43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_3653"
}
Zarić, V.,& Mijajlović, J.. (2014). Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality. in Agroekonomika
Univerzitet u Novom Sadu - Poljoprivredni fakultet - Departman za ekonomiku poljoprivrede i sociologiju sela, Novi Sad., 43(63-64), 136-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_3653
Zarić V, Mijajlović J. Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality. in Agroekonomika. 2014;43(63-64):136-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_3653 .
Zarić, Vlade, Mijajlović, Julijana, "Consumer attitudes on organic products in Kraljevo municipality" in Agroekonomika, 43, no. 63-64 (2014):136-144,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_3653 .