Trends in ice cream
Trendovi u proizvodnji sladoleda
Apstrakt
World sales of ice cream totaled 25 billion lit. In 2003, an increase of almost 6% against previous year. If looking at consumption per capita in lit. The top 10 ice cream consuming countries in the world in 2003 are United States, Australia, New Zealand, Sweden, Finland, Norway, Denmark Germany, Japan, United Kingdom. The biggest growth of ice cream consumption in the last 3 years is seen in Asia (incl. China), Eastern Europe, Australia and New Zealand. Global market by type in 2003 (%volume): Tubs-Cups 56% Impulse 20%, Multi-packs 20% and Other 6%. No matter what type of ice cream the manufacturers are constantly dedicating resources in the tree key areas: l.Development of Ingredient technology 2. Development of Processing technology 3. Development of functional products. Key market trends today are: Adult-oriented indulgence; sophisticated products; co-branding added-value; health-orientated products; internationalization of flavours; super premium product quality. Other key issues ...for market development: reinforce the position of ice cream as a year-round product expansion of distribution network; heavy advertising and promotion; own freezer display and vending machines; branding.
Ukupna prodaja sladoleda u svetu u 2003. je iznosila 25 biliona litara sa povećanjem od skoro 6% u odnosu na prethodnu godinu. Ako posmatramo potrošnju sladoleda po glavi stanovnika u litrama u 2003, svetski vrh čini 10 zemalja: Amerika, Australija, Novi Zeland, Švedska, Finska, Norveška Danska, Nemačka, Japan i Velika Britanija. Najveći porast u potrošnji sladoleda u protekle 3 godine zabeležen je u Aziji (uključujući i Kinu) Istočnoj Evropi, Australiji i Novom Zelandu. Svetsko tržište sladoleda po tipovima proizvoda u 2003. (u % učešća) obuhvata: tube-čašice 56%, impuls sladoled 20%, multipak 20% i ostali proizvodi 6%. Bez obzira o kom tipu sladoleda je reč, proizvođači permanentno istražuju mogućnosti u 3 ključne oblasti: 1.Razvoj tehnologija ingredijenata 2.Razvoj procesne opreme 3. Razvoj funkcionalnih proizvoda. Ključni tržišni trendovi danas su: Proizvodi namenjeni odraslom potrošaču, sofisticirani proizvodi, transfer brendova, dodane vrednosti, novi tipovi pakovanja zdravstveno... orijentisani proizvodi, internacionalizacija ukusa, super premijum kvalitet proizvoda. Ostale ključne poente za razvijanje tržišta vidimo u sledećim trendovima: Jačanje postignute - prošlogodišnje pozicije proizvoda, širenje distributivne mreže, agresivna promocija i advertajzing razvoj automata za točenje sladoleda, brendiranje.
Ključne reči:
world sales office cream / key market trends / trends in ice cream / svetska prodaja sladoleda / ključni tržišni rendovi / trendovi u sladoleduIzvor:
Mlekarstvo, 2004, 3, 27, 919-926Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Poljoprivredni fakultet, Beograd i Poslovno udruženje za stočarstvo - grupacija za mlekarstvo, Beograd
Institucija/grupa
Poljoprivredni fakultetTY - JOUR AU - Tomić, Tatjana H. AU - Jovanović, Snežana AU - Maćej, Ognjen PY - 2004 UR - http://aspace.agrif.bg.ac.rs/handle/123456789/832 AB - World sales of ice cream totaled 25 billion lit. In 2003, an increase of almost 6% against previous year. If looking at consumption per capita in lit. The top 10 ice cream consuming countries in the world in 2003 are United States, Australia, New Zealand, Sweden, Finland, Norway, Denmark Germany, Japan, United Kingdom. The biggest growth of ice cream consumption in the last 3 years is seen in Asia (incl. China), Eastern Europe, Australia and New Zealand. Global market by type in 2003 (%volume): Tubs-Cups 56% Impulse 20%, Multi-packs 20% and Other 6%. No matter what type of ice cream the manufacturers are constantly dedicating resources in the tree key areas: l.Development of Ingredient technology 2. Development of Processing technology 3. Development of functional products. Key market trends today are: Adult-oriented indulgence; sophisticated products; co-branding added-value; health-orientated products; internationalization of flavours; super premium product quality. Other key issues for market development: reinforce the position of ice cream as a year-round product expansion of distribution network; heavy advertising and promotion; own freezer display and vending machines; branding. AB - Ukupna prodaja sladoleda u svetu u 2003. je iznosila 25 biliona litara sa povećanjem od skoro 6% u odnosu na prethodnu godinu. Ako posmatramo potrošnju sladoleda po glavi stanovnika u litrama u 2003, svetski vrh čini 10 zemalja: Amerika, Australija, Novi Zeland, Švedska, Finska, Norveška Danska, Nemačka, Japan i Velika Britanija. Najveći porast u potrošnji sladoleda u protekle 3 godine zabeležen je u Aziji (uključujući i Kinu) Istočnoj Evropi, Australiji i Novom Zelandu. Svetsko tržište sladoleda po tipovima proizvoda u 2003. (u % učešća) obuhvata: tube-čašice 56%, impuls sladoled 20%, multipak 20% i ostali proizvodi 6%. Bez obzira o kom tipu sladoleda je reč, proizvođači permanentno istražuju mogućnosti u 3 ključne oblasti: 1.Razvoj tehnologija ingredijenata 2.Razvoj procesne opreme 3. Razvoj funkcionalnih proizvoda. Ključni tržišni trendovi danas su: Proizvodi namenjeni odraslom potrošaču, sofisticirani proizvodi, transfer brendova, dodane vrednosti, novi tipovi pakovanja zdravstveno orijentisani proizvodi, internacionalizacija ukusa, super premijum kvalitet proizvoda. Ostale ključne poente za razvijanje tržišta vidimo u sledećim trendovima: Jačanje postignute - prošlogodišnje pozicije proizvoda, širenje distributivne mreže, agresivna promocija i advertajzing razvoj automata za točenje sladoleda, brendiranje. PB - Univerzitet u Beogradu - Poljoprivredni fakultet, Beograd i Poslovno udruženje za stočarstvo - grupacija za mlekarstvo, Beograd T2 - Mlekarstvo T1 - Trends in ice cream T1 - Trendovi u proizvodnji sladoleda EP - 926 IS - 27 SP - 919 VL - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_832 ER -
@article{ author = "Tomić, Tatjana H. and Jovanović, Snežana and Maćej, Ognjen", year = "2004", abstract = "World sales of ice cream totaled 25 billion lit. In 2003, an increase of almost 6% against previous year. If looking at consumption per capita in lit. The top 10 ice cream consuming countries in the world in 2003 are United States, Australia, New Zealand, Sweden, Finland, Norway, Denmark Germany, Japan, United Kingdom. The biggest growth of ice cream consumption in the last 3 years is seen in Asia (incl. China), Eastern Europe, Australia and New Zealand. Global market by type in 2003 (%volume): Tubs-Cups 56% Impulse 20%, Multi-packs 20% and Other 6%. No matter what type of ice cream the manufacturers are constantly dedicating resources in the tree key areas: l.Development of Ingredient technology 2. Development of Processing technology 3. Development of functional products. Key market trends today are: Adult-oriented indulgence; sophisticated products; co-branding added-value; health-orientated products; internationalization of flavours; super premium product quality. Other key issues for market development: reinforce the position of ice cream as a year-round product expansion of distribution network; heavy advertising and promotion; own freezer display and vending machines; branding., Ukupna prodaja sladoleda u svetu u 2003. je iznosila 25 biliona litara sa povećanjem od skoro 6% u odnosu na prethodnu godinu. Ako posmatramo potrošnju sladoleda po glavi stanovnika u litrama u 2003, svetski vrh čini 10 zemalja: Amerika, Australija, Novi Zeland, Švedska, Finska, Norveška Danska, Nemačka, Japan i Velika Britanija. Najveći porast u potrošnji sladoleda u protekle 3 godine zabeležen je u Aziji (uključujući i Kinu) Istočnoj Evropi, Australiji i Novom Zelandu. Svetsko tržište sladoleda po tipovima proizvoda u 2003. (u % učešća) obuhvata: tube-čašice 56%, impuls sladoled 20%, multipak 20% i ostali proizvodi 6%. Bez obzira o kom tipu sladoleda je reč, proizvođači permanentno istražuju mogućnosti u 3 ključne oblasti: 1.Razvoj tehnologija ingredijenata 2.Razvoj procesne opreme 3. Razvoj funkcionalnih proizvoda. Ključni tržišni trendovi danas su: Proizvodi namenjeni odraslom potrošaču, sofisticirani proizvodi, transfer brendova, dodane vrednosti, novi tipovi pakovanja zdravstveno orijentisani proizvodi, internacionalizacija ukusa, super premijum kvalitet proizvoda. Ostale ključne poente za razvijanje tržišta vidimo u sledećim trendovima: Jačanje postignute - prošlogodišnje pozicije proizvoda, širenje distributivne mreže, agresivna promocija i advertajzing razvoj automata za točenje sladoleda, brendiranje.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Poljoprivredni fakultet, Beograd i Poslovno udruženje za stočarstvo - grupacija za mlekarstvo, Beograd", journal = "Mlekarstvo", title = "Trends in ice cream, Trendovi u proizvodnji sladoleda", pages = "926-919", number = "27", volume = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_832" }
Tomić, T. H., Jovanović, S.,& Maćej, O.. (2004). Trends in ice cream. in Mlekarstvo Univerzitet u Beogradu - Poljoprivredni fakultet, Beograd i Poslovno udruženje za stočarstvo - grupacija za mlekarstvo, Beograd., 3(27), 919-926. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_832
Tomić TH, Jovanović S, Maćej O. Trends in ice cream. in Mlekarstvo. 2004;3(27):919-926. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_832 .
Tomić, Tatjana H., Jovanović, Snežana, Maćej, Ognjen, "Trends in ice cream" in Mlekarstvo, 3, no. 27 (2004):919-926, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_agrospace_832 .